Avtal för framtagning av logotyper och grafiska manualer.

Detta avtal (”Avtalet”) ingås mellan Agenci Marknadsbyrå AB, organisationsnummer 559329-5172, med adress Gamla Tullgatan 1, 632 20 Eskilstuna (nedan kallad ”Leverantören”) och Kunden som godkänner detta avtal (nedan kallad ”Kunden”).

1. Omfattning av Tjänsten

1.1 Leverantören åtar sig att tillhandahålla tjänster för framtagning av:

  • Logotypdesign.
  • Färgscheman och typografiska riktlinjer.
  • Grafiska manualer enligt bifogat dokument i OneFlow.

2. Revisioner och Godkännande

2.1 Revisioner ingår tills Kunden godkänner slutresultatet. Efter godkännande debiteras ytterligare ändringar per timme enligt timpris (950 SEK/h).

2.2 Godkännande av designskisser och färdiga produkter kan ske via e-post, SMS eller muntligt.

3. Kundens Rättigheter

3.1 Kunden erhåller full äganderätt till allt material efter betalning.

3.2 Leverantören har rätt att använda det producerade materialet i sin portfölj och i marknadsföringssyfte.

4. Pris och Betalningsvillkor

4.1 Priset baseras på projektets omfattning enligt bifogat dokument i OneFlow.

4.2 Betalning sker enligt de angivna villkoren. Om Kunden inte återkopplar inom tre (3) månader har Leverantören rätt att fakturera för det arbete som redan utförts.

5. Tidplan och Leverans

5.1 Leverantören levererar ett första utkast inom 2–3 veckor, förutsatt att Kunden tillhandahåller nödvändigt underlag i tid.

5.2 Den totala tidsåtgången kan variera beroende på antalet revisioner och Kundens återkoppling.

6. Kundens Ansvar

6.1 Kunden ska tillhandahålla relevant information som inkluderar:

  • Företagets syfte och bransch.
  • Målgrupp och användningsområden för logotypen.
  • Färgpreferenser och inspirationsmaterial.
  • Tre ledord som ska representera varumärket.
  • Konkurrentanalys.

6.2 Kunden ska återkoppla på Leverantörens leveranser inom rimlig tid för att säkerställa projektets tidsram.

7. Sekretess

7.1 Parterna åtar sig att hantera all konfidentiell information strikt konfidentiellt och inte dela den med tredje part.

8. Ändringar och Tillägg

8.1 Arbeten som går utöver projektets ursprungliga omfattning enligt bifogat dokument debiteras per timme enligt timpris (950 SEK/h).

9. Leveransformat

9.1 Leverantören levererar material i följande format:

  • .EPS för högkvalitativ vektorbaserad grafik.
  • .PNG för digital användning.
  • Andra format kan tillhandahållas efter överenskommelse.

9.2 En grafisk manual tillhandahålls om detta framgår i bifogat dokument.

10. Force Majeure

10.1 Leverantören ansvarar inte för förseningar eller ofullständig leverans på grund av omständigheter utanför dess kontroll (force majeure). Sådana omständigheter inkluderar, men är inte begränsade till:

  • Naturkatastrofer.
  • Pandemier eller epidemier.
  • Krig, terrorism eller civila oroligheter.
  • Myndighetsåtgärder eller strejker.
  • Störningar i tekniska system.

10.2 Leverantören ska informera Kunden snarast möjligt om en force majeure-situation uppstår.

10.3 Om force majeure-situationen pågår längre än tre (3) månader har båda parter rätt att säga upp avtalet utan krav på kompensation.

11. Avtalets Längd och Uppsägning

11.1 Avtalet gäller tills projektet är slutfört och Kunden har godkänt resultatet, eller tills det sägs upp i enlighet med följande:

11.2 Kunden har rätt att säga upp avtalet när som helst, men är skyldig att betala för arbete som redan utförts fram till uppsägningsdagen.

11.3 Leverantören kan säga upp avtalet om Kunden inte uppfyller sina skyldigheter, exempelvis vid utebliven betalning eller bristande återkoppling.

12. Garantier för Originalitet

12.1 Leverantören garanterar att allt material som levereras är unikt och framtaget exklusivt för Kunden.

12.2 Kunden ansvarar för att granska och godkänna det producerade materialet innan det används kommersiellt.

13. Tvistelösning

13.1 Om meningsskiljaktigheter uppstår ska Parterna i första hand försöka lösa detta genom dialog och förhandling.

13.2 Om tvisten inte kan lösas genom förhandling ska den avgöras enligt svensk lag vid Eskilstuna tingsrätt som första instans.

14. Ändringar i Avtalet

14.1 Alla ändringar eller tillägg till detta avtal ska ske skriftligen och godkännas av båda parter för att vara giltiga.

14.2 Muntliga överenskommelser anses inte vara bindande.

15. Sekretessavtal (NDA)

15.1 Parterna förbinder sig att skydda all konfidentiell information som utbyts i samband med detta avtal. Konfidentiell information inkluderar, men är inte begränsad till:

  • Kundens verksamhetsinformation.
  • Skisser och idéer som utvecklas under projektet.

15.2 Leverantören får endast använda Kundens konfidentiella information för att fullfölja sina åtaganden enligt detta avtal.

15.3 Sekretessen gäller även efter avtalets avslutande.